PistenBully Paana je určený najmä pre úpravu bežeckých tratí. Vyrába sa v dvoch šírkových prevedeniach, s šírkou cez pásmi 2100 mm a 2500 mm. Vďaka svojim rozmerom môže upravovať stopy aj na úzkych cestách, napr. v lesoch. Tento stroj je využívaný predovšetkým v Škandinávii, kde má viac ako 25-ročnú tradíciu. Pre úpravu bežeckých stôp je možné voliť z dvoch variantov prevedenia stopovacieho zariadenia.
Stroj Paana bol historicky vyrábaný v Škandinávii vo Fínsku. Od roku 2007 prevzala výrobu spoločnosť Kässbohrer a od roku 2008 je v ponuke jeden typ PistenBully Paan ako doplnenie ponuky v oblasti strojov na úpravu bežeckých tratí. Pohon zabezpečuje štvorvalcový motor Cummins s výkonom 86 kW / 204 PS a maximálnym krútiacim momentom 488 Nm.
Podľa zvoleného šírkového prevedenia je stroj štandardne vybavený 8 polohovou radlicou (šírka 2,2 alebo 2,9 m), oceľovými pásmi (šírka pásu 620 alebo 820 mm), frézou (maximálna šírka 2200 alebo 2800 alebo 3100 mm) a stopovacím zariadením .
Stopovacie zariadenie je ponúkané v dvoch prevedeniach:
dvojstopár s pevne daným rozstupom alebo dvojstopár v prevedení "Competition", kedy je pred pravým stopárom prídavná fréza a stopár s frézou je stranovo posuvný v rozsahu 920 mm alebo dvojstopár v prevedení "Classic", kedy je pred oboma stopármi prídavná fréza a pravý stopár s frézou je stranovo posuvný.
Ku stroju je možné na želanie dodať 12 polohovú radlicu.
Typ motora | Cummins QSB 4.5 |
---|---|
Počet valcov | 4 |
Maximálny výkon | 115 PS |
Šírka s pásmi | 2 100 - 2 500 mm |
Celková šírka | 2 200 - 3 100 mm |
Celková výška | 2 230 mm |
Celková dĺžka | 7 300 mm |
Zdvihový objem | 4 500 ccm |
Vlastná hmotnosť s pásmi | 3 000 - 3 100 kg |
Prípustná celková hmotnosť | 3 850 kg |