Herkules, tri telefonáty a servisný referent TopKarMoto SK

 

Matej Benčat vyštudoval Strednú odbornú školu dopravy, obchodu a služieb v Nitre, odbor autoelektrikár. „Študoval som s tým, že to chcem neskôr skutočne aj robiť. Nie všetci to tak mali. Až deväťdesiat percent mojich spolužiakov sa vydalo úplne inou cestou. Po maturite som si takúto prácu po prvýkrát vyskúšal v praxi. V tom čase som pracoval ako servisný mechanik v jednom autoservise. Potom som pokračoval v štúdiu na vysokej škole. Bola to Slovenská poľnohospodárska univerzita, technická fakulta, odbor Prevádzka dopravných a manipulačných strojov a zariadení.“

Od decembra 2019 pracujete ako servisný referent vo firme TopKarMoto SK. Čo má vlastne taký servisný referent na starosti?

Pripravuje spotrebný materiál a náhradné diely pre servisných mechanikov. Mojou prácou je, aby mali pred výjazdom na servisný zásah v aute všetko, čo budú k oprave stroja potrebovať. Okrem toho riešim organizáciu spojenú s logistikou. Čo znamená, že objednávam materiál z Kässbohreru, z Reformu a z centrály TopKarMoto. Koordinujem dopravu, spravujem objednávkový systém, vediem skladové hospodárstvo. Asi šesťdesiat percent komunikácie je so servisnými mechanikmi a štyridsať percent priamo s našimi klientmi, ktorí si u mňa objednávajú spotrebný materiál a náhradné diely.

Čím ste chceli byť, keď ste boli dieťa?

Asi tak do piatich rokov som chcel byť vojakom. Prišlo mi to ako super nápad. Asi som v televízii videl nejaký dobrodružný film, tuším, že vtedy dávali v telke Xenu a Herkulesa. Časom ma to ale prešlo. Potom ma začala priťahovať technika. Mašinky všetkého druhu.

Musím vďačne povedať, že ma moji rodičia do ničoho nenútili. Všetkému nechávali voľný priebeh. Len ma tak nenápadne podporovali. Keď zistili, že ma baví technika, začali ma brať na výstavy poľnohospodárskych strojov do Nitry a do Bratislavy. A tiež so mnou chodili do technického múzea. Okrem nich ma v tomto smere asi najviac podporoval môj strýko Marek. Je automechanik nákladných áut a má vlastnú servisnú dielňu. Nechával ma, aby som mu nahliadol pri práci pod ruky. Moc rád som k nemu chodil.

Aký bol váš prvý dojem, keď ste prišli do firmy TopKarMoto SK, a ako sa to líši od vašej dnešnej skúsenosti?

Keď som sem prišiel prvýkrát, tak som mal najväčšiu obavu z toho, ako rýchlo sa zapracujem do nášho CRM systému Raynet. Ale akonáhle ma do neho zaškolil kolega, manažér pobočky, Vladimír Winter, zistil som, že to nebude tak zlé, pretože je to veľmi chytrý a intuitívny nástroj. Do týždňa ma tento strach opustil. Ťažisko mojej pozornosti sa potom rýchlo posunulo k systému riadenia skladových zásob. Je treba si uvedomiť, že som do firmy nastúpil na začiatku decembra, čo je aj začiatok zimnej sezóny strojov značky PistenBully. Takže nárast objednávok náhradných dielov a nárast servisných zásahov začal dramaticky stúpať. Na nejaký pomalý proces zaškolovania som mohol rýchlo zabudnúť. Aby ste si to vedeli predstaviť, počet zákaziek, ktoré som musel spracovať behom toho mesiaca narástol asi o 300 %.

TopKarMoto SK dynamicky rastie, stále sa tu deje niečo nové. Aké starosti alebo príležitosti to prináša vám?

Ešte pred tromi mesiacmi obsahoval náš sklad iba to najnutnejšie. Naskladnený materiál sa nám vošiel na niekoľko málo políc. Od tej doby, čo som tu, sme sa niekoľkonásobne rozšírili. Zaberáme stále väčšiu plochu skladu, aktuálne tu máme okolo dvetisíc položiek. Naviac sme sa práve rozšírili o novú servisnú halu a momentálne riešime jej zariadenie. Nakupujeme nové nástroje, meracie zariadenia, kúpili sme vysokozdvižný vozík. Ráno začnete tam, kde ste včera skončili, ale do večera sa posuniete o veľký kus ďalej a na ďalší deň už štartujete z úplne nového miesta.

Máte voľné ruky, môžete sa samostatne realizovať? Kam by ste chceli posunúť svoje oddelenie?

Tu mi ruky nikto nezväzuje. Nové nápady sú tu vítané. Mojím cieľom je, aby sme tu na konci sezóny mali asi tak tri a pol tisíc položiek. Prial by som si, aby sme to dotiahli do takej situácie, že nebudeme musieť nárazovo alebo na poslednú chvíľu objednávať náhradné diely z Nemecka alebo Rakúska. To je môj najbližší plán.

Už ste si našli medzi klientmi, s ktorými spolupracujete nejakých nových priateľov?

Áno, určite. Ja sa napríklad veľmi rád rozprávam s ľuďmi zo skiareálu Tále, zo Štrbského plesa, či z Jasnej. Ľudia, ktorých rád počujem, keď zodvihnem telefón je ale veľa, a nielen v areáloch, ktoré som menoval. V tejto branži je mnoho zaujímavých a zábavných ľudí.

Teraz sme zrovna vo fáze vrcholiacej zimnej sezóny, ako to stíhate? Čo je pre vás najzložitejšie?

Mám pocit, že som sa už naozaj zapracoval. Ale prekvapenie prichádza snáď každých desať minút. Naposledy ma takto včera prekvapil servisný mechanik Robert Krištofiak. Opravoval stroj uviaznutý na svahu a pritom zistil, že k jeho rozjazdu bude potrebovať jednu špeciálnu skrutku. Na sklade sme ju nemali. Bola skutočne raritná. On ju ale samozrejme potreboval mať hneď v tú chvíľu a na mieste. A tak mi začala horúca chvíľka. Trvalo mi to niečo cez dvadsať minút, tri telefonáty, troška doprosovania, troška kriku, troška organizačnej kreativity, ale dal som to. A poviem vám, som na to naozaj pyšný.

Čo budete robiť až sa tá zimná vlna preženie, pôjdete niekam na dovolenku? Ľudia z horských stredísk to tak často robia.

Určite si chcem dovolenku vziať. Musím sa konečne venovať rodine, mám doma dve malé deti. Ninku a Sebastiána. Musím pre nich vymyslieť nejakú poriadnu zábavu.

Čo by ste povedali o TopKarMoto SK človeku, ktorý by chcel v tejto firme pracovať?

Je to firma na úrovni, má veľké rozvojové plány a sú tu fajn kolegovia.

 

 

Ďakujem vám za rozhovor.

Hynek Choleva, FOCUS MARKETING